vrijdag 12 oktober 2012

Beste buur

Beste buur*

Ik woon in uw buurt en daarom spreek ik u aan als buur. Wat onpersoonlijk, ik weet het. We moeten elkaar beter leren kennen. Daarom schrijf ik u ook deze brief. Ik ben al jarenlang politiek geïnteresseerd en actief, maar kom voor de allereerste keer in mijn leven zelf op voor de verkiezingen, voor de provincieraad voor Groen. Ik leg uit waarom.

Op zondag 14 oktober kiezen we niet alleen een gemeenteraad maar ook een nieuwe provincieraad voor Oost-Vlaanderen. Onze provincie neemt een aantal taken op zich die de steden en gemeenten overstijgen. Groen wil dat Oost-Vlaanderen ook voor Gent het verschil maakt. Denk maar aan de organisatie van de open ruimte, de realisatie van de groenpolen rond Gent, beter openbaar vervoer, veilige fietsnetwerken met Gent als knooppunt, steun voor de Gentse cultuurhuizen.

Ik wil onze provincie letterlijk en figuurlijk groener kleuren. Ik ben in het district Gent kandidaat nr. 5 op de lijst van Groen voor de verkiezingen van de provincieraad. Ik heb me in het verleden mee ingezet voor onze buurt . En ik wil dat in de toekomst verder blijven doen, ook op politiek vlak. Zo kan onze buurt meer lucht, ruimte, groen….en stilte gebruiken. We hebben veilige, groene verbindingen nodig voor zachte weggebruikers vanuit onze buurt naar het stadscentrum en andere buurten.

Oost-Vlaanderen, duurzaam en groen. Slim en efficiënt met ruimte, mobiliteit en energie. In vrede en solidariteit verbonden met mens en wereld, ver én zeer dichtbij. Met oog voor talent. Een extra streep muziek , kunst en cultuur voor een provincie naar ons hart.

Dat wil ik met u delen. Zet mij aan het werk. Graag uw steun op 14 oktober.

Met vriendelijke groeten

Frank Bombeke kandidaat nr. 5 op lijst Groen - provincie Oost-Vlaanderen - district Gent Sint-Lievenspoortstraat 159, 9000 Gent
frank.bombeke@telenet.be
www.spiritvoorgent.blogspot.be (mijn weblog sinds 2004)
www.facebook.com/frank.bombeke
tel 09 223 75 77 gsm 0472 92 27 49

Gent www.spagroengent.be
Oost-Vlaanderen www.groenoostvlaanderen.be

* Deze brief bezorgde ik (gedrukt) aan al mijn buren tussen Brusselsepoort/Keizerpoort, Keizersvest, Sint-Lievenspoortstraat, Hubert Frère-Orbanlaan, Graaf van Vlaanderenplein, Zuidstationstraat, Nieuwenbosstraat, Lange Violettestraat, Brusselsepoortstraat. Maar hij is ook voor jou, beste verdere buur.

Geen opmerkingen: