zondag 4 april 2010

Vrolijke Paaseieren

Ik had het toch voorspeld dat ik nu zondag paaseieren zou rapen. En zie, tot mijn vreugde dropten de klokken vanmorgen paaseieren van eerlijke handel (Fair Trade) met keurmerk van Max Havelaar. Ze hadden zich waarschijnlijk bevoorraad bij de StefFood, de Prima-supermarkt in onze straat. Leuk dat onze Prima-winkel méé is!

Ik steun de campagne van Oxfam Wereldwinkels en Co om de kindslavernij in de cacaowereld uit te roeien.

En wie zegt dat het allemaal niet waar is, dat we naïeve paashazen zijn en dat we nog in de klokken geloven, moet via deze koppelingen (links) zichzelf maar eens overtuigen.

Bittere Pasen voor kinderen in Ivoorkust (VRT-journaal 03.04.2010)
Zwitserse reportage over kinderarbeid in Ivoorkust (TSR -08.12.2009)
Kindslavernij lust ik niet (Campagne Oxfam Wereldwinkels)

Nog een Vrolijke Paaseieren!

Geen opmerkingen: