vrijdag 28 november 2008

Eerste Autodeelsalon in Gent - 30/11/2008

Zelf ben ik één van de 700 Gentse autodelers bij het autodeelproject Cambio met 28 wagens in Gent. Ik publiceer daar regelmatig over op mijn blog (zoekterm "Cambio"). Maar er bestaan nog andere vormen van autodelen.

Neen, ik ben geen overloper. Ik blijf Cambio trouw omdat die formule van autodelen mij het best past. Maar er mag in autodelen-land ook wat gezonde concurentie en diversiteit zijn. Daarom maak ik nu eens reclame voor Dégage! vzw (DE Gedeelde Autovloot GEnt) , een particulier autodelensysteem dat in onze stad 10 jaar bestaat, 20 auto's deelt en 250 leden telt. Enkele auto-eigenaars laten hun auto door andere mensen (meestal zonder auto) gebruiken tegen een kilometervergoeding. Kort samengevat.

Nu zondag 30.11.2008 organiseert Dégage vzw het Eerste Autodeelsalon. van 11u tot 16u in de school De Oogappel, Bisdomkaai 1, 9000 Gent (Centrum). De twintigste Dégage-deelauto wordt in gebruik genomen; je kan alle 20 Dégage-deelauto's bekijken en er zijn simulaties van EcoDriving, de zuinige, veilige, milieuvriendelijke en ontspannen manier van rijden.

Het volledige programma vind je op www.autodeelsalon.be En op Gent blogt 28.11.2008 is je commentaar zeker welkom.

Een goed initiatief met een leuke affiche (boven) en een amusante videoclip (onder). Alle succes toegewenst. En ik hoop dat het Tweede Autodeelsalon samen met Cambio kan doorgaan. Zo fundamentalistisch zijn we toch niet? Samen raken we verder! Het komt er voor alle 1.000 Gentse autodelers met hun 48 wagens toch in de eerste plaats op aan om minder auto's en daardoor meer ruimte en lucht in onze stad te krijgen?


www.autodeelsalon.be
www.degage.be
www.cambio.be
Ecodriving

Geen opmerkingen: