woensdag 6 oktober 2004

Scandalitis (Blok aan 't been 6)

Het OCMW van Antwerpen zit ineens met een financiële put. Het Blok ruikt een tweede Visa-schandaal en eist zowaar een regeringscommissaris voor het OCMW-Antwerpen.

Als Gentenaar mag ik mij niet moeien met buitenlandse Antwerpse aangelegenheden. Mensen "van over 't water" zoals ik, weten niet veel van Antwerpen. We moeten het ook uit de gazetten halen. Omdat ik van Antwerpen hou (ja!) beperk ik me tot wat vragen.

Ik vraag mij dus af wat die 5 Blok-mandatarissen in de Antwerpse OCMW-raad hebben uitgericht? Met 5 op de 15 raadsleden! = 1/3 van de OCMW-raad moeten ze toch hun mannetje (neen, d'er zijn geen Blok-vrouwtjes bij) kunnen staan? Hebben de Blokkers zich buiten spel laten spelen of hebben zij zelf 'het schandaal' misschien uitgebracht. Vertel me niet dat ze er alleen maar zaten voor de presentiegelden. Dat gelooft geen Blok-militant. Ik ook niet. Ik zou niet durven. En waarom is de OCMW-voorzitter Monica De Coninck (lap, alwéér een vrouw, en dan nog een rooie) de nieuwe kop van Jut. Is er 'eigentlijk feitelijk' wel een schandaal? Allez, vooraleer we terug de gazet induiken en onze kop weer laten zot maken, drink nog een Keuninckske!

Geen opmerkingen: