vrijdag 19 mei 2006

De wapens neer


Achttien jaar zijn en geen sigaret op je internaatskamer mogen roken. Begrijpelijk want levensgevaarlijk. In 1974 vielen 23 doden bij een brand in een internaat in Heusden (Limburg).

Achttien jaar zijn en probleemloos een jachtwapen kopen om wat later op (zelf)vernietigende mensenjacht te gaan. Het kon tot voor kort in ons land.

De strengere wapenwet is donderdag 18 mei, op twee onthoudingen van MR na, unaniem goedgekeurd in de Kamer. Eindelijk. Nu hopen dat er geen "parlementaire ongelukken" gebeuren in de Senaat waar het voorstel nog twee weken lang moet "liggen".

Een dikke bedankt voor spirit dat zich al jaren - en tegen de ridiculisering én de bedreigingen in - heeft ingezet voor de verstrenging van de wapenwet.

1 opmerking:

Anoniem zei

de wapenwet... mijn reactie...

Reactie: Eindelijk word deze wet dan toch aangepast, en word het moeilijker om legaal aan een wapen tekomen...
Maar ik zit ' zoals (gewoonlijk) met enkele vragen..
* De illegale verkoop gaat niet stoppen , in tegendeel, waarschijnlijk zullen meer " normale" mensen zich nu op een illegale van een wapen + munitie voorzien... wat gaat men daar aandoen....niks dus, want dit kan niet geregeld worden met een wet..
* De criminele wereld blijft zich dus bewapenen, en worden steeds driester in het gebruik van hun wapens...om een niks word je afgemaakt.
* Mijn vraag is dan ook..wat doe ik indien zo'n gewapende kerel inbreekt in mijn woning.... ??? gewoon hem een goede dag geven en hem helpen inladen ???? en ondertussen wachten tot hij mij of mijn dierbaren afknalt om dat hij liefst geen getuigen heeft...!!!! Nee toch....!!!! of er het beste van hopen , zoals de politie voorstelt...en later aangifte doen...
* Ik ben niet voor vrije verkoop, ver van , en een grondig onderzoek naar de motieven van de koper mag er ook nog bij... maar geef mij tenminste een kans mijn leven teredden .....want dat kan ik alleen in kritieke momenten..

Don Viona

http://donviona.blogspot.com