zaterdag 23 juni 2007

Electrabel wint de verkiezingen

Electrabel heeft de verkiezingsroulette gewonnen.... en al mooie prijzen binnengehaald. Een verhoging van de aardgasprijzen en verder gokken op de kernenergie. Electrabel kwam niet al te fraai uit de Canvasuitzending in de laatste verkiezingsweek (nu nog te bekijken via You Tube). Maar nu ziet de toekomt er - toch voor Electrabel - stralend uit.

Wij zijn al een tijdje vanonder de monopolievleugels van Electrabel weggeglipt, met de hulp van Test-Aankoop en Greenpeace. Op basis van hun vergelijkende tabellen kozen we Ecopower (100% groene stroom) voor de electriciteit en Essent voor de gas.

Test-Aankoop schiet nu de Electrabel-klanten te hulp als ze van energieleverancier (electriciteit, gas) willen veranderen. Ik heb hun prijssimulator vandaag gebruikt. Tot mijn plezier blijken Ecopower voor onze 4.500 kWh/jaar electriciteit en Essent voor onze 25.000 Kwh/jaar gas voor ons nog steeds de beste en meest milieuvriendelijke koop te zijn. Althans met de prijssimulator van overdag want 's avonds was die simulator blijkbaar opgelost in cyberspace.

Ik zal Electrabel maar haar verkiezingsoverwinning laten. Maar ik ben al weg. Niet met mij. Ik vecht terug met mijn windmolens :-)

1 opmerking:

De Gentse Zwijger zei

That's the spirit, Frank de la Mancha!