zondag 4 mei 2008

Ik Kyoto

Mijn werkgever doet mee aan de actie "Ik kyoto" om het duurzaam pendelen en het stappen, sporen, bussen en/of carpoolen te bevorderen. En dat allemaal van 5 tot 30 mei 2008, maar voor mij liefst ook daarna. Ik heb mij aangemeld als kyoto'er en zal nu de hele joli mois de mai via internet mijn "mobiliteitskaart" invullen zodat mijn werkgever op een goed mobiliteitsblaadje komt te staan bij de Vlaamse Overheid. Het is een beetje een wedstrijd, met prijzen en ook voor de eer. Moge de duurzaamste winnen!

Mijn pendeltraject Gent-Brussel ziet er standaard zo uit: bus of 2,7 km per fiets naar St.-Pietersstation, 58 km trein naar Brussel, 1 km te voet naar werkplek. Mijn treinabonnement Gent-Brussel (H/T) en het abonnement op het Vlaams (De Lijn) en Brussels openbaar vervoer (MIVB/STIB) betaalt mijn werkgever. Extra-voordeel is dat ik daardoor ook een gratis Cambio-abonnement heb. Ik word verwend, ja. Maar ik heb geen wagen en maak daardoor voor jou een plaatsje vrij in de autofile. En mijn uitgespaarde parkeerplaats krijg je ook cadeau.

www.ikkyoto.be

Geen opmerkingen: