zondag 3 mei 2009

Eigen worst eerst!

't EigenBelang voerde zaterdag een "preventieve" actie.....tegen de halal-worsten. De hansworsten van het zogenaamd Vlaams Belang stonden met een spandoek op de parking van de Colruyt van de Rooigemlaan om te protesteren tegen de halal-productenvan de warenhuisketen. Zo'n actie in het genre van "Kauf nicht bei....". Je weet wel.


De zelfverklaarde keukenprinsen en -prinsessen van Eethuis Eigen Volk Eerst vinden halal niet kunnen. Ze protesteerden wel niet tegen het koosjer eten voor onze joodse medeburgers, het vlees voor de carnivoren onder ons, de bio- en de vegetarische producten voor de bio's en de vegetariërs van onze wereldbevolking.

Vandaag is het hier thuis Vlaamse friet met Gentse stoverij. Neen, we zijn niet voltijds vegetarisch. Maar of die stoverij nu bio is, koosjer of halal is, daar hebben jullie geen zaken mee. Vive la liberté. En wat 't EigenBelang daar van denkt, zal me worst wezen.

Smakelijk!

Hallo? Halal (De Gentenaar online 02.05.2009)
Halal en haram (Wikipedia NL 02.05.2009)

5 opmerkingen:

De Gentse Zwijger zei

Mooi stukje, Frank!
Je bent in vorm!
Ik zou zelfs zeggen: in campagnevorm!

Olaf Evrard zei

"Kauft nicht bei ..." Koop vooral geen boek dat geschreven is door een Vlaams Belanger, ook al krijgt het van iedereen en alles lovende kritieken ... Progressief-links houdt uitverkoop van de westerse waarden en normen met als enig doel het ronselen van islamitische stemmen ... Zielig! Jullie lopen de deuren van de pita- en shoarmazaken plat, maar ik zag nog nooit een islamiet in een autochtoon restaurant. Da's pas "Eigen volk eerst!".

geert dp zei

Dag Olaf,
Ik zie dat je het blok jargon al aardig hanteert. Mijn welgemeende felicitaties, ik zou het niet (willen) kunnen. Maar vertel nu eens, wat heb je in 's hemelsnaam tegen verkoop van HALAL producten Ik werk in de voedingsindustrie en word geconfronteerd met 101 certificaten, HALAL, koosjer, MSC, GlobalGap, ASC, WWF-guidelines, en noem maar op. Heeft iemand u al eens verplicht een halal kip of worst te kopen? Kan iemand u verplichten om vegetarisch te eten of een bio-pint te drinken? Waar jullie steeds aan voorbij gaan is dat er in Vlaanderen en in gans de wereld nu eenmaal mensen wonen met andere gebruiken, religie of gewoontes dan de gemiddelde Nevelenaar of Zevergemnaar. So What? Harmonieus samenleven en begrip opbrengen is niet aan 't Blok besteed. Liever conflict dan begrip, waar zouden we anders stemmen halen als we de Vlaming niet bang houden.En tussen haakjes, ik ken heel wat Islamieten (sic) die graag eten bij frituur Lize, C-Jean, de Klosse of de gemiddelde brasserie. En de ene eet vis of vlees, en de andere geen varkensvlees. So what? Ik lust ook geen paling en zal het dan ook niet bestellen.
Geert Depestele

jihad zei

Geert Depestele, men kan het VB er niet van beschuldigden op te roepen tot haat en moord wat men van de moslims wel kan zeggen.Soerra2/24 "en hoed u voor het vuur dat voor de ongelovigen is bestemd en als brandstof gebruiken we mensen en stenen"Je moet de koran eens lezen of de dagdagelijkse moslimterreur,ook onderling zoals fatah,hamas,hezbollah,al qaida,taliban enz,nu is het piraterij,mohamed was bigamist en pedofiel,dat Frank een voorstander is van de islam en NOOIT hun barbaarse praktijken openlijk heeft afgekeurd(kiesvee) wat het VB wel doet wil toch duidelijk zeggen dat SLP een zeer extreme partij is die uit angst voor moslimgeweld de beschaving geweld aan doet.Nooit heeft ie een voorbeeld gegeven van wat de meerwaarde is van de islam in onze beschaving.Intriest maar zeg het dan ook eerlijk aan de kiezers dat je onze beschaving onderwerpt aan de barbaren.Vergelijken met de Kerk,Jezus heeft nooit mensen vermoord,integendeel,toen mohamed Medina binneviel in 622 heeft ie duizenden mensen vermoord.Feit is dat elke moslim die de koran volgt oproept tot haat/moord.Daar wens ik als beschaafd mens niet mee samen te leven.

Frank Bombeke zei

Beste,

Wat je in je commentaar schrijft is totaal voor jouw rekening en op jouw verantwoordelijkheid.

Maar in het kader van de open-debat-cultuur die ik nog steeds huldig, toch dit antwoord.

1) Het is een serieuze karwei om de koran te lezen ... en te interpreteren. Zoals dat ook met de bijbel het geval is, het Nieuwe én het Oude Testament.

2) Meerwaarde van een godsdienst of een overtuiging? Ik kijk het liefst van al naar de meerwaarde die de mensen zelf aanbrengen, los vanuit welke achtergrond of overtuiging ze dat doen.

2) Je moet mijn blog toch eens grondig doornemen. Dan zal je lezen dat ik mij heel concreet verzet tegen b.v. de onderdrukking van meisjes en vrouwen in Afghanistan onder de Taliban...en daarna. Dat ik het opneem voor een zgn "heks" in Saoedi-Arabië. Dat ik de verdediging opneem van een journalist die in Afghanistan veroordeeld wordt voor belediging van de koran. Kortom, dat ik mij verzet tegen grove schendingen van de mensenrechten, in dit geval door moslims of in naam van de islam. Net zo goed als ik mij inzet voor volkeren-, kinder- en mensenrechten in het algemeen.